summerbodies are made in the winter

Meestal wachten we tot de zon begint te schijnen en de zomerkleding weer voorin de kast belandt. Dan moeten toch echt die winterpondjes eraf en moeten we in drie weken fit worden voor de zomer. Het wordt een race tegen de klok: keihard pezen, crash diëten en nog komt het resultaat niet snel genoeg. Het gevolg: telleurstelling en we vervallen in het oude patroon. Weer geen summerbody.

Het is nu februari, dit houdt in dat we nog ongeveer vier maanden hebben tot de zomer echt begint. Als je nu start, kun je in deze tijd mooie resultaten behalen. Niet gehaast, maar met een weloverwogen planning, kun je je doel echt behalen. Maar we zijn het met je eens dat het misschien gek voelt om nu, terwijl het hartje winter is, al met de zomer bezig te zijn. Vind maar eens de motivatie.

Dat betekent niet dat dit alleen voor de “die-hard” sporters is weggelegd. Ook jij kunt nu in de winter al toewerken naar je goed zittende bikini of zwembroek. Met de volgende vier tips gaat het je lukken:

1. Maak een plan
Of nog beter, laat door een professional een goed plan maken. Ga eerst eens na: hoeveel dagen in de week kun je trainen, hoeveel aanpassingen in je voeding kun je doen? Is dat realistisch ten opzichte van het doel dat je hebt? Je begeleider kan je dit precies vertellen en vervolgens een programma maken waarmee je toewerkt naar je doel. Check ook samen maandelijks je progressie, dit motiveert enorm!

2. Samen sporten
Samen sporten en gezonder gaan leven is op de eerste plaats al veel gezelliger. Maar wist je dat je de kans dat jullie beide jullie doel gaan halen aanzienlijk vergroot als je het samen doet? Je hebt een stok achter de deur en op moeilijke momenten kun je elkaar helpen.

3. Eet en drink je fit
Naast dat je moet bewegen om tot je einddoel te komen, zijn er waarschijnlijk een aantal aanpassingen in je eetpatroon nodig. Houd eens een week bij wat je eet en drinkt. Mogelijk ontdek je direct al een aantal punten waar verbetering in kan zitten. Wil je tips over wat je wel en niet moet eten en drinken om bij je gewenste doel te komen? Laat je eetdagboek dan eens aan je trainer zien. Hij of zij kan je vast direct advies geven of je doorverwijzen naar een voedingsspecialist.

4. Visualiseer je einddoel
Ga eens rustig zitten en sluit je ogen, adem eens een paar keer goed in en uit. Denk vervolgens aan het moment dat je op je vakantieadres bent en dat je in je bikini of zwembroek het strand op loopt. Voel de warmte van de zon op je huid, voel het hete zand onder je voeten, ruik de zilte zee. Ga vervolgens eens na: welke kleur bikini of zwembroek draag je? Hoe zit de omgeving er uit? En hoe ziet jouw summerbody er uit? Welk gevoel geeft je dat? Trots? Blij? Visualiseer vervolgens hoe je je handdoek spreidt op het ligbedje, hoe je heerlijk gaat liggen in de zon en een slok neemt van je verdiende cocktail. Voelt goed, hè?! Doe dit op het moment dat je het niet meer ziet zitten en er de brui aan wilt geven. Met deze visualisatie wordt je weer herinnerd aan waarom je er aan begon.

Voel je de motivatie nu toch stijgen? Trek dan de stoute sportschoenen aan en maak de start. Wij kunnen je helpen bij het behouden van je motivatie en je trainingsplan. En hoe heerlijk is het om nu al met de zomer bezig te zijn? Maak een afspraak bij een van onze trainers en je summerbody is in de maak!

FB-Summerbody